ISO 20000 BİLGİ TEKNOLOJİSİ HİZMET YÖNETİM SİSTEMİ FARKINDALIK EĞİTİMİ
16 Nisan 2016 Cumartesi, 09:30-17:00
TBD İstanbul Şubesi Eğitim Salonu/Kadıköy
Amaç:
ISO 20000 şirketlerin Bilgi Teknolojileri bölümlerinde verilen hizmetleri tanımlayan, standardize eden ve sertifikalayan sistematik bir yaklaşımdır. Temeli ITIL’e dayanmaktadır. ITIL dünyaca kabul görmüş, Bilgi Teknolojileri Servislerini tanımlayan, bu servislerin etkin ve verimli yönetilmesini sağlayan ve BT hizmetlerinin daha sorunsuz, ulaşılabilir ve sürekli olmasını temin eden bir metodolojidir.
Bilgi Teknolojileri bölümlerinin verimli çalışmasını sağlayacak Hizmet Yönetimi ilkelerini tanıtmak, bu ilkeler ışığında ISO 20000 Süreçlerinin nasıl bir metodoloji ile kurulacağını ve işletileceğini anlatmayı amaçlayan bu eğitim ile IT süreçlerindeki Verimlilik ve Organizasyonun nasıl geliştirileceği konusunda bilgi sahibi olunacaktır.
Katılımcı Profili:
Eğitimin İçeriği:
1.Mevcut Durum Analizi
2.Organizasyonun Yapılandırılması
3.Süreçlerin Yapılandırılması
3.1Hizmet Sağlama Süreçleri
- Ulaşılabilirlik Yönetimi
- Kapasite Yönetimi
- Süreklilik Yönetimi
- Finans Yönetimi (IT Firmalarında)
- Servis Hizmet Seviyelerinin Ölçümü ve SLA Yönetimi
3.2Hizmet Destek Süreçleri
- Olay Yönetimi
- Problem Yönetimi
- Değişim Yönetimi
- Konfigürasyon Yönetimi
- Proje Yönetimi
- Sürüm Yönetimi
- CMDB (Veri Yönetimi)
4.Service Desk (Yardım Masası) Uygulamasını Kurulması
5.Servis Hizmet Seviyeleri Ölçümleri ve SLA’ların Tanımlanması
6.Üst Yönetim ve Servis Verilen Birimlere Raporlama Altyapısının Kurulması
7.İç Denetim
8.Sürekli İyileştirme : Düzeltici ve Önleyici Faaliyetlerin uygulanması
9.Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısının gerçekleştirilmesi (YGG)
10.Belgelendirme Süreci
KATILIM
ÖDEME İÇİN HESAP BİLGİLERİ:
BAŞVURU – EĞİTİM YERİ
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ ÜYELİK KOŞULLARI :
EĞİTMENİN ÖZGEÇMİŞİ:
Cemal ERDEM, Yönetim Danışmanı, Denetçi, Eğitmen, Ekonomist
1965 Sivas Doğumludur.İlk,Orta ve Lise Eğitimini Sivas’ta tamamladıktan sonra 9 Eylül Üniversitesi Bilgisayar Programcılığını 1986 yılında bitirdi. Ardından Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisat Bölümünü 1991 yılında tamamladı. İzmir'de başlayan çalışma hayatında Çimentaş T.A.Ş.de Sistem Analist Programcı olarak görev aldı.Tarişank A.Ş. de Bilgi Sistemleri uzmanı olarak görev yaptı. İstanbul’da ilk olarak Elginkan Holding’e bağlı olan BİMEL A.Ş.de Üretim Yönetim Sistemleri uzmanı olarak IBM AS400 Mapics MRPII Sistemlerinin İmplementasyonu Projesinde yer aldı. Eczacıbaşı grubuna 1991 yılında dahil oldu. Eczacıbaşı İlaç Sanayi Lüleburgaz Tesislerinde Bilgi Sistemleri Yöneticisi olarak Türkiye'nin İlaç Sektöründe ilk MRPII sistemi olan PRISM sisteminin implementasyonunu gerçekleştiren ekipte yer aldı.20 yıl süren görevinden sonra 2011 yılında Yücel Boru Şirketler grubunda SAP Lojistik Sistemler sorumlusu olarak görev yaptı. 2013 yılında BT Bilgi Teknolojilerinde Kurumsal Gelişim ve Danışmanlık Yönetici ortağı olarak 2 yıl görev yaptı.ISO 27001 BGYS Danışmanlığı ve ISO 27001 Baş Denetçiliği yapmaktadır. ERP Sistemleri konusunda Proje Yöneticiliği ve Kurumsal Yönetim Danışmanlığı yapmaktadır. ISO 20000 ve ITIL konularında Danışmanlık ve Eğitimler düzenlemektedir.Evli ve 2 kız çocuk babasıdır.TBD Kobilişim Grubu üyesidir.